توضیحات
کتاب 7 عادت بازاریابان شبکه ای از 7 عادت اصلی برای تغییری بنیادین در نحوه تفکر تشکیل شده است؛ عادت ها، الگوهای رفتاری هستند که از سه جزء دارای اشتراک تشکیل شده اند: دانش، نگرش و مهارت. این اجزإ، اکتسابی و قابل یادگیری هستند و نه موروثی؛ عادت های ما سرشت دوم ما را تشکیل می دهند. بنابراین ما می توانیم عادت هایمان را بسازیم یا آنها را ترک کنیم. هسته اصلی هر یک از عادات کتاب 7 عادت بازاریابان شبکه ای یک اصل است؛ و اصول، قوانین طبیعی هستند. نويسنده در اين اثر، از عادتهايي ميگويد که برگرفته از کتاب پرفروش و خوشنام او با نام «هفت عادت مردمان موثر» است. او به ژرفاي هر يک از هفت عادت رفته و کمکتان ميکند که نهتنها در زندگي شخصي و حرفهاي خود آدمي موفق شويد؛ بلکه با کمک اين هفت عادت موثر مجموعهي خود را به اوج موفقيت برسانيد. هفت عادتي که در اين کتاب مطرح شده عبارتاند از: «عامل باشيد»، «ذهنا از آخر شروع کنيد»، «نخست به امور نخست بپردازيد»، «طرز فکرتان برد-برد باشد»، «بکوشيد اول درک کنيد، بعد درک شويد»، «اهل همکوشي باشيد» و «اره را تيز کنيد». استفان آر. کاوي ميگويد: «هستهي هر يک از اين عادتها يک اصل است. اصول، قوانين طبيعي هستند. اين نکتهي بسيار مهم را به خاطر بسپاريد: نميتوانيد اين عادتها را جعل کنيد. بايد بهاي آن را بپردازيد. رشد و توسعهي واقعي را ابدا نميتوانيد جعل کنيد. موفقيت واقعي با رعايت اصول ميسر ميشود. نکته اين است که ارزشها، عادتها، و رفتارهاي خود را با اصول تنظيم کنيم.»
نظرات
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.